Försäljningsvillkor

Leveranser och frakt

Din beställning levereras med DHL eller Post Nord, frakt tillkommer enligt följande:

  • Hämta din beställning på närmaste Utlämningsställe för 69 kr eller Hemleverans för 199 kr.
  • FRAKTFRITT på ordervärden över 500 kr (detta gäller inte skrymmande produkter).
  • Skrymmande produkter till utlämningsställe kostar 149 kr och för hemleverans 299 kr.
  • Rollatorer som köps direkt genom vår webshop levereras till närmaste Utlämningsställe för 149kr och hemleverans 299 kr.
  • Arbetsstol och Sadelstol som köps direkt genom vår webshop sker Hemleverans för 499 kr.
  • El-fordon som köps direkt genom vår webshop sker hemleverans dagtid med DHL till tomtgräns för 999 kr.
  • Vårt koncept FÅTÖLJ DIREKT – beställ en helt färdig fåtölj i vår webshop till ett fast pris för omgående leverans, sker leverans till önskad adress tomtgräns dagtid för 0 kr. Vill man få den inburen är priset 999 kr.
  • Är du osäker på fraktkostnaden på din beställning kontakta oss på info@helpforyou.se
  • Var uppmärksam på att din försändelse finns på utlämningsstället en vecka sen skickas produkten till oss i retur.

Alla produkter som är lagervaror levereras normalt till kund inom 3-5 arbetsdagar. Vid stor orderingång och eventuell slutförsäljning kan leveranstiden bli något längre.
Beställningsvaror innebär att vi inte har produkten på vårt lager utan att vi beställer den bara till dig och för din order. Leveranstiden kan därför vara olika lång beroende på vilken produkt det är.

Hämta din beställning i vår butik

Du kan även hämta dina varor i någon av våra butiker i Helsingborg och Lidköping. Efter lagd order, tar vi kontakt med dig och meddelar när beställningen kan hämtas (i normala fall inom 1-3 dagar för lagervaror).

Betalningssätt

Swish

Betala med Swish förskottsbetalning utan faktureringsavgift.

Faktura från Klarna

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Prisinformation

Priserna på www.helpforyou.se gäller vid beställning över Internet. Tillfällig prissättning kan förekomma, t.ex. i form av kampanjpriser. Vid köp i vår webshop är det alltid aktuellt pris på varan i vår webshop som gäller. Vid eventuella tryckfel eller liknande vid annonsering och nyhetsbrev är det alltid priset i webshopen som gäller. Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Helpforyou.se rätten att häva avtal om köp.  Moms ingår med gällande lagstadgad momssats i Sverige.

Ångerrätt

När du köper en vara eller en tjänst på distans i Sverige har du enligt lag om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. OBS! Detta gäller dock inte förseglade eller steriliserade produkter eller t.ex. CPAP eller produkter av hygien karaktär. Ångerrätten gäller heller inte om du har aktiverat eller använt produkten. Har du några frågor gällande ångerrätten kan du läsa mer här.

För varor som ej är Helpforyou.se ordinarie sortiment kan ångerrätten i vissa fall begränsas. Detta gäller varor såsom exempelvis lyftar, sängar vissa förflyttningshjälpmedel. Mer information om detta skall då framgå på produktsidan. Om du känner dig osäker är du välkommen att kontakt oss.

Vill du av någon anledning returnera felfria varor är det viktigt att du kontaktar oss först på info@helpforyou.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returen avser framgå klart och tydligt.

När du returnerar varan måste det ske i originalförpackningen. Du betalar för kostnaderna som uppstår, t.ex. returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna ska skickas spårbart och välpaketerade. Bifoga även följesedeln du fick vid leverans så har vi de uppgifter vi behöver för att kunna hantera er retur. Önskar du få annan produkt i utbyte så står du för fraktkostnaden av denna.

Reklamation

Helpforyou.se besiktigar och packar alla produkter med största omsorg innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Synligt fel ska anmälas direkt till utlämningsstället vid mottagandet av varan.

Tänk på att du måste kontakta oss på info@helpforyou.se för ett godkännande innan du returnerar en skadad eller felaktig vara. Returer/byten eller reklamationer mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Om det finns ett fel på en vara ska klagomålet skickas omedelbart efter att felaktigheten har upptäckts. Ett sådant fel ska alltid reklameras till info@helpforyou.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna bild.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se och vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

Ej uthämtade paket (Privatkund)

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt våra anvisningar. Vänligen kontakta oss via info@helpforyou.se

Personuppgifter

Helpforyou.se ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande tillämplig lagstiftning. Genom godkännande av köpeavtalet med Helpforyou.se samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Helpforyou.se, eller Helpforyou.se samarbetspartners, genom sms, e-post eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden. Kontakta oss då via info@helpforyou.se

Garanti

Garantitiden skiljer sig åt mellan olika produkter. Garantiärenden hanteras olika beroende på varans art. I vissa fall hanteras garantiärenden av tillverkaren eller av denne auktoriserad verkstad. I andra fall hanteras garantiärenden av Helpforyou.se direkt.
Kontakta oss gärna för information om garantirutinerna kring den produkt ni är intresserad av om ni är osäker. Ni når oss via e-post info@helpforyou.se

Övriga villkor

Har du frågor om våra produkter eller hur de används, kontakta oss gärna på info@helpforyou.se

Vi förbehåller oss rätten att neka försäljning till kunder som tidigare ej avhämtat eller ej betalt beställda varor. Lägsta ålder för att beställa varor är 18 år. Vi reserverar oss för eventuella skriv-, tryck och programmeringsfel.

HELPFORYOU.SE
HELPFORYOU.SE drivs av Help4you Sweden AB.